onsdag 29 april 2015

KINDER CHOCOLATE CANDYBONS BROWNIE

KORT VECKA!
Godmorgon alla fina! Vad var det som hände förra veckan, kom våren?! Ni som har följt mig ett tag vet att jag är en trädgårdsnörd också, man får väl ha flera intressen här i livet?! Så för min del innebär denna tid väldigt mycket frösådd och förberedelser. Med det sagt så har jag inte tid att baka varje dag längre utan det kan vi ta till hösten! Haha!

Det kom faktiskt lite som en chock för min son Isak, han har nästintill tjatat i några dagar nu på att jag ska baka nåt gott! Så igår slog jag till! Det blev självfallet en chokladdränkt brownie! En Kinder Chocolate Candybons Brownie! Den blev så god att till och med jag åt upp en hel bit och då det är ett bra betyg då jag annars bara brukar smaka en liten liten bit! Den bara smälte i munnen!

Jag fyllde den med godisar som jag hade hemma: Malteser och Kinder bons kulor men du kan fylla den med valfritt chokladgodis!





KINDER CHOCOLATE CANDYBONS BROWNIE
Brownie
50 g mörk choklad
8 kinder bons kulor alt. Maltesers
125 g smör, smält
2 1/2 dl vetemjöl
1 3/4 dl mjölkpulver
2 dl strösocker
1 1/4 dl kakao
1/4 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
3 ägg
1 tsk vaniljpulver

Cream cheese - frosting
75 g smör, rumsvarmt
2,5 dl florsocker
4 msk kakao
1/2 tsk vaniljpulver
175 g philadelphiaost, naturell

Garnering
25 g mörk choklad, hackad
25 g Maltesers
en nypa salt

Gör så här:
Brownie - Sätt ugnen på 175 grader. Klä en form 15*25 cm i bakplåtspapper. Ända upp på kanterna! Smält smöret. Hacka chokladen grovt. 





Blanda mjöl, mjölkpulver, socker, kakao, bakpulver och salt i en skål. 

Vispa ägg och vaniljpulver i en annan skål med elvisp. Sikta ner mjölblandningen, tillsätt smöret och blanda väl till en jämn smet. Smeten är lite tjock men det ska den vara! Blanda i den hackade chokladen. Häll smeten i formen och grädda mitt i ugnen i 15 minuter. Låt brownien svalna helt innan du stryker på frostningen.

Cream Cheese-frosting - Vispa smöret fluffigt. Tillsätt florsocker, kakao och vispa igen. Tillsätt vaniljpulver och philadelphiaost och vispa till en slät kräm. 

Bred ut krämen över brownien.




 Hacka chokladen och godisbitarna och strö över kakan. Avsluta med flingsalt.




Jag må älska dig solen men ibland är du inte samarbetsvillig! Om solen träffar rätt så blir det riktigt bra men den kan även skugga och blända kameran vilket kan vara tålamodskrävande, minst sagt!




En perfekt brownie ska i mina ögon inte vara torr men inte blöt heller, alltså en kombination mellan en kladdkaka och sockerkaka! HÄRLIGT SAFTIG!




Idag lyfter vi fina Tina Borg som gjorde 3 Layer Raspberry Brownie Cheesecake som är hämtad härifrån! Hon har verkligen lyckas få den riktigt saftig och fin!




Jag köpte ett persikoträd förra sommaren och jag trodde inte att det skulle komma någon frukt det här året men så fel jag hade! Jag får hoppas att dessa småttingar växer till sig! Helgens ögonblick!






Ha nu en fin onsdag och försök njuta av att våren äntligen är här!

/Helena





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar