lördag 9 maj 2015

CRUNCHY CHOCOLATE MARSHMALLOW PEANUTBUTTER SWEETS

MIN FÖDELSEDAG!
God morgon! Nu blir kärringen 36 år! Haha! Jag känner mig inte äldre, bara på pappret! Jag orkar nog mer nu än när jag var 25 år! Det enda som hindrar mig från att göra mer är att dygnet inte räcker till! Jag är en sån som inte riktigt vill eller orkar att fira min födelsedag, det har väl med åldern att göra! Haha! Jag äter gärna nåt gott och bakar såklart! 
GRATTIS TILL MIG!

Som jag har sagt tidigare så är jag en obotlig tidsoptimist! Jag tror att jag ska hinna med allt och konstigt nog så gör jag det nästan jämt också! Ta gårdagen tex! Jag hann med  godis tillverkning, trädgårdsarbete, brödbak, bad, kvällmys med familjen och förbereda dagens bak efter jobbet! Den är ju bara roliga saker så då får man väl en extra energi! 
Vad gjorde du igår?!

Jag brukar fröså mina egna pelargoner varje år och de har jag sedan  i mina blomlådor runt huset men inte i år! Jag hade inte tänk odla så mycket i år så de får vänta till nästa år! Därför får det bli krukodlade lavendel! Jag kan bara ha dessa blommor i mina blomlådor för det är så varmt där på sommaren så vanliga blommor torkar för snabbt!



Några pelargoner har jag dock, och det är självklart knallröda för de är så fina! 


Jag bara älskar att ha en massa lådor med godis hemma! Det är bara att ta en när man känner att man behöver lite extra energi! Min typ av "gnällmacka"! Fredag innebär ju godis tillverking hos mig så nu är lådorna fyllda igen! LYCKA!

Crunchy Chocolate Peanutbutter Sweets blev det! Riktigt goda och smidiga att göra! Perfekt godis att göra om man har ont om tid!

Varför inte göra lite godis nästa gång du blir bortbjuden istället för att köpa en blomma?!


CRUNCHY CHOCOLATE MARSHMALLOW PEANUTBUTTER SWEETS
20 g smör
150 g marshmallows
1,2 dl krämig jordnötssmör
7,2 dl Rice krispies

Garnering
400g mjölkchoklad, hackade (minst 60 %)
2 msk smör

Gör så här:
Smörj en plåt, 24*24 cm i olja. Smält smöret i en kastrull och häll i marshmallowsen och rör om tills allt har smällt samman. Tillsätt jordnötssmöret och rör om till allt har smält. Sänk värmen till medel. Ta bort kastrullen från värmen och blanda i Rice Krispies och rör om tills allt blandats ordentligt!

Tryck ut smeten i formen med oljade händer och fördela den jämnt. Låt stelna minst 1 timme i kylen. Ta ut formen när det har stelna och vänd över den på en skärbräda och skär ut bitar, i önskad storlek.


Hacka chokladen och värm den tillsammans med smöret i mikron i intervaller: 4*25 sekunder och rör om lite då och då. Fortsätt till chokladen har smält men lämna den aldrig! Doppa bitarna en i taget i chokladen och låt dem gärna mellanlanda på ett galler innan du lägger dem på en bricka med bakplåtspapper. Låt stelna i kylskåp. Förvaras i en burk med lock i kylskåp.



Jag använde mig av mjölkchoklad men självklart kan du garnera med mörk- och vit choklad också!



VACKERT!


Jag älskar enkla och smarriga desserter som klarar sig i princip själv! De kan jag förbereda på morgonen och sedan är de klara sedan på eftermiddagen  efter jag har varit i trädgården en hel dag! Dagens belöning! Exakt så är det med denna Mango- och Limecheesecaken som jag har gjort tidigare! (Jag gjorde den dock i jul men den var lika god då också!) Självklart finns receptet här på bloggen! Tryck bara på länken nedan:

http://arstidsboden.blogspot.se/2014/12/mango-och-limecheesecake.html




Här kommer ett litet bildgalleri på vad jag har hållit på med de senaste dagarna!
MAN BRÄNNER FETT AV ATT ARBETA I TRÄDGÅRDEN OCKSÅ! HAHA!



Morötter ska ut...



Rödlök...



Här har vi vitlöken som har kommit upp så fint! Jag har galler på mina odlingar så att inte katterna gräver upp dem! Smart va?!


Sparris har vi också..!


Dessa bönor och persilja ska ligga i blöt innan så det blir dagens jobb!


Idag lyfter vi dessa dessa bakentusiaster! De har bakat mina underbara Chocolate Brownie Mashmallow Cookie Dough Sandwich och Buckeye Brownie Cookies som  finns här på bloggen!





Min son kom hemspringande igår och var så ivrig att visa vad han hade i sin ryggsäck! De hade haft hemkungskap hela dagen och dessa vackra muffins hade han gjort! 

-"Gissa smaken på den vita mamma!" Säger han med stora ögon! Stolt mamma när jag känner att han följer mitt fotspår! 
GÅRDAGENS ÖGONBLICK!


Jag måste göra nåt bra när min älskling har gett mig världens bästa present! Vad det är får ni se senare! Ha en bra lördag för det ska definitivt jag ha - för det är ju min födelsedag!!! KRAM

/Helena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar