måndag 25 maj 2015

SNICKERS BROWNIE BARS

OFRIVILLIG HEMGÅNG!
Hallå där alla fina! Hoppas eran helg har varit lika bra som min! Som ni märker så har det inte blivit ett blogg inlägg i helgen och det var medvetet! Jag vaknade upp i går morse och hade ingen lust att baka nåt alls, att vakna och känna att man har för mycket som behövs göras innan man ens har klivit upp ur sängen är en jobbig känsla! Så jag tänkte att vi hoppar bakningen idag och tar tag i allt som behövs göras! Bla omplanteringar i växthuset gjordes och mys tid med djuren! Nu ligger vi i fas igen!

Ibland önskar jag att dygnet hade mera timmar...! 

Jag berättade ju tidigare att jag har lyckas fått benhinneinflammation i ena benet...jag skulle ha lyssnat på vad både min man och läkare sa och varit hemma förra veckan för nu har det nästan blivit värre...idag så fick jag åka hem från jobbet för att det gjorde så ont! Att man aldrig lär sig att saker och ting inte blir bättre om man inte är hemma och tar det lugnt!

Lördagens dessert blev en blandning av dessert och godis tycker jag! Jag gjorde Snickers Brownie Bars! Det måste vara en av de godaste bakverk jag har gjort! Jag blev så nöjd! Den hamnar lätt på min 10 i top lista! Brownie och snickers i samma bakverk! Kan det ens bli bättre?!




SNICKERS BROWNIE BARS
110 g smör
50 g mörk choklad, hackad
1,2 dl kakao
3 dl strösocker
1 nypa salt
1 tsk vaniljsocker
1 ägg
1,5 dl vetemjöl
1 dl chokladknappar, mörka

Fyllning 1
1 burk Marshmallowfluff (230 g)
2,4 dl jordnötssmör, slät

Fyllning 2
2 påsar AKO mjuka kolor
0,5 dl vispgrädde
3 dl jordnötter

Chokladtäcke
200 g mörk choklad, hackad
1 msk grädde
25 g smör

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Klä en form, ca 20*25 cm i bakplåtspapper, upp på kanterna också.
Värm smöret tillsammans med chokladen i en kastrull, rör om med en visp. Dra av den från plattan när det har blandats ordentligt!

Tillsätt kakao, strösocker och salt och rör om. Häll sedan i vaniljsockret och ägget och till sist vetemjölet. 
Rör om ordentligt.
Häll smeten i formen och fördela den jämnt. Tryck i chokladknapparna och "göm" dem i smeten. Grädda mitt i ugnen i ca 17-20 minuter. 
Låt svalna helt i formen. 

Fyllning 1 - Vispa försiktigt marshmallowsfluffet och jordnötssmöret fluffigt. Fördela det jämnt på browien. Lår stå i frysen under tiden du smälter kolan!

Fyllning 2 - Smält kolan tillsammans med vispgrädden i mikron i intervaller: 4*25 sekunder och rör om lite då och då. Fortsätt tills allt har smält och blanda det väl. Fördela på marshmallows fluffet. Fördela jordnötterna ovanpå och tryck ner dem lite lätt. Låt stå och stelna i kylen i 30 minuter. 

Chokladtäcke - Smält chokladen tillsammans med grädden och smöret i mikron, se ovan! Blanda det väl och fördela det på nötterna. Låt stå och stelna i kylen i minst 2 timmar. Förvaras i kylskåp i burk men lock.



Visst är den vacker?


Mums!


Jag kunde inte låta bli att tipsa om denna Choklad fudgekaka med Lakritspulver på i går på mitt instagram - @arstidsboden_ ! Denna kaka är både god och lätt att göra! Självklart finns den här på bloggen också! Tryck bara på länken nedan:




När man grillar hos mig så har nybakade baguetter lika given roll på bordet som det grillade köttet! Igår blev det örtbaguetter av rosmarin och oregano som jag hämtade från växthuset! 
SÅ GOTT!


Se så vackra bakverk som har gjort härifrån bloggen! Vad duktig ni är Ida och Ivana! STOLT!




Egentligen får jag inte norpa mina sparrisar i år för de behöver 3 år på sig att växa men jag kunde inte låta bli att ta några i helgen...! HÄRODLAT ÄR GODAST!



Min älskade man och favorit höna, Astrid på samma bild! Astrid var så nära att lämna oss förra året men hon lyckades bli frisk, så nu är jag hennes "mamma", hon kan vara med mig lös i trädgården för hon vill bara vara med mig! Haha! KÄRLEK OCH GÅRDAGENS ÖGONBLICK! 


Snart snart förvandlas dessa underbara vackra blommor till knallröda fina jordgubbar! Ser framemot alla frukostar med dem! Min son Isak brukar tassa ut endast i kalsongerna och hämtar dem, det är sommar det! LÄNGTAR!


Jag måste ju visa så fina mina plantor har fått det! Lite pill är det allt men så värd det sedan när man vill ha dem i maten! 
NÖJD FRU!



Ja nu vet jag inte vad jag ska hitta på men jag får väl vara en lydig flicka och ta det lugnt idag! Haha! Ha en härlig måndag!

/Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar