söndag 9 augusti 2015

ÖPPNAR BLOGGEN IGEN!

NYSTART....IGEN! HAHA!
-"Va öppnar hon igen efter att ha lagt ner det ett antal gånger"....ja det gör jag! Helt ärligt hur många har hållit sina nyårslöften om att börja träna? Inte många! Å sen så har jag för många goa recept här på bloggen som bara ligger här och skräpar utan att bakas!

HEJ!
Tog lite illa upp när folk tog recept härifrån och fick det att framstå som om det var deras så då tappade jag lusten av att dela med mig helt! Nu är det så att jag är så pass gammal (36 år men får fortfarande visa leg på systemet! Haha) att jag fattar att bloggen inte är mer än en hobby...men en riktig kul en!!

Jag la ner allt i början på maj och fortsatte med mina andra intressen, trädgård, djur, matlagning och löpning men bakningen la jag faktisk ner helt! Jag kände ingen lust att söka recept eller att baka! Jag fick dock en tankeställare när min son frågade mig om han och jag kunde baka nån gång för mamma du blir så glad då! Jag har hela sommaren smygkollat på andra på instagram och blivit sjukt inspirerad och nu så rann bägaren över! Grymt jobbat!

Och då trillade myntet ner: ingen bakning = ingen dokumentering av mitt liv på landet! Jag har bara knäppt en handfull kort på saker som har hänt här och det gör mig lite lessen, för då har jag ju inget dokumenterat! Jag ser mitt instagram 

@arstidsboden_

som min egen dagbok som jag kan kolla tillbaka på sedan och bli påmind! Så med det sagt kommer mitt instagram innehålla allt, bakning, matlagning, trädgård, tips och mina djur - livet på landet helt enkelt! 

Jag har saknat er alla riktigt mycket och har känt ett tomrum men nu så vänder vi blad som kungen skulle säga och startar på nytt! Hoppas vi kan fortsätta att inspirera varandra och att ni hänger på! Sen blir nog uppdateringarna inte lika ofta som tidigare men  nån gång i veckan ska det nog dimpa ner!

Ta nu hand om er och fortsätt att njuta av sommaren! KRAM



I helgen har vi haft strålande sol och då vill man inte slava i köket! MEN en nobake hinner man alltid med! Idag bakade jag Nobake Oreo Banana Chocolate Tart med Dulce de leche! Så god! Recept på den kommer senare i veckan!


Det är aldrig för sent att ändra sig och ni ska bara veta vad glad jag är att skriva detta inlägg! Nu kör vi! KRAM

/Helena


12 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag blir att du öppnat upp din blogg och instagram igen! Jag minns såväl chocken (jo faktiskt) när jag äntligen skulle testa ett av dina recept och så gick det inte ens att komma in på bloggen. Jag har sökt dig på både instagram och Google flertalet gånger men inte kommit längre än till "stängda dörrar". Satt nu ikväll och gick igenom mina sparade bokmärken i mobilen och skulle rensa bort de jag hade på din blogg då de ju inte gick att gå in på längre. Men så tryckte jag och kom fram till Twix cookiesarna som jag hade planerat att baka för så många månader sen. Glädje. Ren och skär glädje. Du bakar så mycket frestande, tar så fina bilder, skriver så härliga texter och känns så äkta. Jag hoppas du får behålla din motivation att skapa och baka länge så att vi andra får njuta av ditt härligt inspirerande sällskap på internetrymden.
    Kram Theresia (#bakatpyssel på instagram)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har exakt tänkt samma sak!! kunde gå in fler gånger om dagen för att kolla på dina läckra bakverk och bara sitta och tänka på hur duktig du är som kommer på alla dessa goda recept! Tack för att du är tillbaka och lämna oss inte igen! ;)

      Radera
    2. Tack fina du! Nä nu får jag stanna hos er!

      Radera
  2. Tack fina du! Det är sådana som du som får mig att vilja fortsätta! Kärlek till dig! Kram Helena!

    SvaraRadera
  3. Weeeee! Tjolahopp! Välkommen tillbaka!!! Har verkligen saknat din underbara blogg och har hoppats att du skulle göra come-back igen så jag har gått in nån gång ibland för att se om bloggen funkade :). Och nu så! Tjoooooo!!
    Ser fram emot dina nya inslag.
    Kram Angela

    SvaraRadera
  4. Tack fina du! Tur att du inte gav upp!

    SvaraRadera
  5. Åhh vad glad jag blev nu!!! Är så glad att jag har din blogg på bloglovin' så att jag inte missade att du började igen.
    Kram från en som inte bakar så mycket som jag skulle vilja men när jag väl gör det så blir det ofta något jag hittat här

    SvaraRadera
  6. Gud vad roligt att du är tillbaka 💕
    Har verkligen saknat dina smarriga recept 😋

    SvaraRadera
  7. Åhhhh, jippi!!! Kan hålla med alla andra kommentatorer, tyckte det var så tråkigt när du inte fanns att hitta på Instagram längre och grämde mig att jag inte skrivit ut fler av dina recept. Frågade tom runt på Instagram om nån visste vart du tagit vägen, utan lycka. Det var fler än jag som undrade. Blev så glad idag när jag av en slump gjorde en sökning på ditt namn och såg att du åter fanns på Instagram, dagens bästa nyhet! :)
    Erika235

    SvaraRadera