lördag 12 september 2015

NUTELLA FILLED CHOCOLATE CARAMEL POPCORN BALLS

UTELEK HELA DAGEN IDAG!
Godmorgon! Då var härliga lördagen här igen! Jag hade en sån mysig fredagskväll igår med både matlagning och bakning! Vi hann även med ett litet kvällsdopp, jag kommer att bada varje kväll nu tills vi måste ta ner den! Haha!

Vad händer för dig en dag som denna? Själv så är det stora växthusbyggar-dagen! Ser riktigt fram emot det. Jag bara älskar att göra saker ihop med min babe! KÄRLEK!

Jag har en svaghet för karameliserade popcorn och i torsdags började jag fundera på om jag inte kunde pimpa upp dem! Resultatet blev Nutella Filled Chocolate Caramel Popcorn Balls! 

Jag behöver väl inte säga att de blev goda?! De blev gudomligt goda! Med endast 5 enkla ingredieser så finns de väl ingen anledning att inte göra dem? PERFEKT KVÄLLSGODIS!

Jag måste säga att jag älskar att ta kort till mitt instagramkonto: @arstidsboden_ ...igår så gick jag lite loss, för den var så fotovänlig! Varning för bildbomb!


NUTELLA FILLED CHOCOLATE CARAMEL POPCORN BALLS
Ca 10 "Clementin" stora
1 dl Nutella
1 st mikro påse popcorn - ca. 1,2 liter
2 påsar AKO Mjuk kola (gräddkola) (240 g)
2 msk vispgrädde

Garnering
250 g mörk choklad, hackas

Topping
Överbliven smält choklad från garnering!

Gör så här:
Dagen innan - Klicka ut 10 teskeds stora droppar Nutella på en bricka med bakplåtspapper. Låt dem stelna i frysen över natten.

Samma dag - Micra popcornen och lägg dem i en stor skål. Värm kolorna i en skål tillsammans med vispgrädden i mikron. I intervaller: 3*30 sekunder och rör om lite då och då, fortsätt tills allt har smält men lämna den aldrig! Häll kolablandningen över popcornen och blanda allt väl.

Låt blandningen svalna i ca 5 minuter. Ta en nypa kolapopcron och platta till den i handen, lägg en droppe nutella på och täck dem med ytterligare kolapopcorn. Forma den försiktigt till en boll, lägg på en bricka med bakplåtspapper. Akta det kan vara varmt! Ställ i frysen under tiden som du förbereder garneringen!

Hacka chokladen och värm den i intervaller i mikron, se ovan! Doppa popcorn bollarna en och en i choladen - jag valde att doppa 4 stycken, resten valde jag att ha naturella! (Smaksak!) Låt dem gärna mellanlanda på ett galler innan du ställer dem på en bricka med bakplåtspapper. Låt de chokladdoppade bollarna stelna innan du spritsar dem! Spritsa sen alla med den överblivna smälta chokladen!



Jag tycker att det blev en sån härlig kontrast när hälften är chokladdoppade och resten är bara spritsade! Vad tycker ni?!


Vackert! Nästan lite syndigt gott!



Jag tycker att denna bild säger allt om mig: jag älskar att baka, (speciellt bröd) och står gärna i mitt kök hela tiden, även på fredagskväll! Min man får stå ut med mycket, men han får ju även äta gott! Här stod jag igår och förbereder dagens bröd. Gårdagens ögonblick!


Vill du baka detta bröd själv så finns detta recept här på bloggen! Jag bara bytte ut russin mot torkade fikon! Kanske ditt frukostbröd imorgon bitti?! Receptet ligger i länken nedan:



Jag tycker att det är så kul när jag ser att folk bakar härifrån bloggen! Jag blir både stolt och glad! Låt oss inspirera varandra! Här har både @devajugott och Maria Yilmaz gjort Crispy Chocolate Chip OREO Marshmallow Brownie! 


Visst är de vackra?


Mina växter i växthuset är inne på sin sista refräng! Nu när det bara är några grader på natten så går det fort! Jag fick dock njuta av dessa gröna tomater till middag igår kväll! Friterar man dem så blir de bara så goda! MUMS!


Jag fick lite sällskap i växthuset igår när jag var där och röjde runt! Min fina Baloo! Det är så gott att ligga på de varma stenarna! KÄRLEK! 


Nu ska jag bara riva av ett löppass på löpbandet sedan så är det utomhus som gäller! Ha en härlig lördag!
KRAM


/Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar