tisdag 17 november 2015

PEANUTBUTTER COOKIE DOUGH FUDGE

TRÅKTISDAG....ELLER?!
Godmorgon där! Tänk om man tänker så varje dag, måndag är seg, tisdag tråkig! Man kan väl inte bara leva för helgerna?! Nä, nu får vi tänka om och göra rätt, varje dag har väl sin charm?!

Igår fick jag bekänna färg...jag är perfektionist ut i fingertopparna, i allt! Min man har det inte lätt! Det är väl inget fel att vara perfektionist? Nej det är väl det inte, men det får inte förstöra glädjen i det man håller på med och gå ut över andra! Det här är min stora akilleshäl! Jag jobbar på att inte ta allt på blodigt allvar längre och igår när jag skulle fota hade jag en annan bild huvudet än vad det blev, gah! Jobbigt! Jag kan bli så off att då skiter jag i det! Men nu i efterhand så är jag nöjd med bilden! Vad tycker ni?!

Som ni kanske har märkt så fick helgens desserter en röd tråd! Det blev All in med Cookie Dough! Yeah! Man kan inte få för mycket av det? Eller?!

För ni som är aktiva på instagram, så vet ni ju att alla högtider börjar mycket tidigare, man är nästan trött på dem innan den riktiga rushen börjar! Självklart vill jag bidra till hetsen..haha! Det har blivit att jag har godismåndagar på måndagarna på mitt instagram @arstidsboden_ , för att förlänga helgen! Igår blev det Peanutbutter Cookie Dough Fudge! MUMS SÄGER JAG BARA!

Jag trodde dock att den skulle bli mörkare i färgen pga all mörkchoklad men så blev det inte! Jag använde mina hemmagjorda Cups som jag gjorde i fredags, jag länkar dem i receptet om du vill göra de själv annars så finns det färdiga att köpa på den Amerikanska hyllan i din livsmedelsaffär!


PEANUTBUTTER COOKIE DOUGH FUDGE
3,6 dl Peanutbuttercups 
(för att göra de jag använde i min fudge tryck på länk för recept:)
http://arstidsboden.blogspot.se/2015/11/peanutbutter-cookie-dough-cups.html

360 g mörk choklad
150 g mjölk choklad
450 g kondenserad mjölk
0,6 dl vipsgrädde
1 tsk vaniljpulver
1 nypa salt

Gör så här:
Hacka ner 1/3 del av Peanutbutter Cupsen (garnera med 2/3), frys in de hackade och de hela under tiden du gör fudgen. Klä en form med bakplåstpapper, 20*25 cm i diameter i bakplåtspapper, högt på kanterna också! Hacka chokladen och värm dem i en kastrull tillsammans med den kondenserade mjölken och grädden på låg värme under omrörning. 

Ta bort från plattan när allt har smält och häll i saltet, vaniljpulvret och de krossade Peanutbutter Cupsen. Smeten kommer att vara tjock så rör om försiktigt så att inte de hackade Peanutbutter Cupsen går sönder helt och hållet!  Häll smeten i formen och tryck ner de hela Cupsen.



 Låt stelna i kylen i några timmar innan servering, gärna över natten. Skär sedan med vass kniv!



Såklart jag måste fresta er lite....!


Trädgården må ha gått i vila men mitt prydnadsgräs står ståttligt fortfarande! Så vackert! Det är de man ska hänga julbelysningen i, då lyser det upp fint!


Min babe snickrade en slät trappa till kaninerna och hönsen, bara för att vi skulle få in skottkärnan lättare MEN nu har vi ramlat där för många gånger pga halka så nu är det åtgärdat! Droppen var när Thomas ramlade på näsan i helgen med en full hink med vatten....! Jag tyckte det var kul iallafall!


Jag var extra snäll emot min första provsmakare idag! En hel, lång bit fick hon!



 Jag älskar att fotografera! Om jag inte hade brunnit för att fota smarriga desserter hade jag lätt kunnat ha ett trädgårdsinstagram för jag bara ÄLSKAR att fota blommor! Här har vi mina fönsterpelargoner som självklart är frösådd hemma hos mig! De blommar fortfarande! Det tackar vi en varm höst för!




Idag kör vi en vilodag! Undra vad vi då kan hitta på?! Ha en underbar tisdag!



/Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar