måndag 30 november 2015

TOFFEE FILLED CINNAMON COOKIE DOUGH BALLS

48 TIMMARS PAUS!
Hallo där! Då hade vi 1:a Advent igår! Mysigt! Det är nåt speciellt med att räkna ner..eller hur?!

Hur har din helg varit? Efter det som har hänt med min son Isak så kände jag för att ha en familje helg! Nu har vi dock fått svar för varför killarna var ute efter honom men det har ändå satt sina spår! Det blev biobesök,(första biobesöket utan oss som han var på min Isak med två av sina kompisar, stor kille nu!)mys med djuren, laga favoritkäk och bara umgås med familjen!
KÄRLEK!

Med det sagt så förstår ni kanske att jag inte kände för några sociala medier! Det var rätt så skönt faktiskt! Jag sprang Göteborgsvarvet uppdelat på två dagar också! Gött! Nu har vi fått nya krafter, så det är bara att köra igen!

Jag har många fitnessfolk som följer mig på mitt instagramkonto @arstidsboden_ ! Riktigt kul faktisk eftersom jag själv är gammal byggare! I helgen gick Lucia Pokalen av stapeln och jag följde det på insta! Shit vad duktig ni är, hatten av! Bla @josefinasfitness som krigade på, @misselanie2 som tog sig till final och @balkanhulken som t.o.m gick och vann! Grattis till er! 

Mitt adventsfika igår blev dessa mumsiga Toffee Filled Cinnamon Cookie Dough Balls! Jag blev faktiskt själv förvånad hur gott de smakade! Jag smaksatte dem med några droppar citron och jag tyckte att kanelen framträdde mer då! Det finns inga bättre recept än de som går fort att göra, få ingredienser, ingen kyl- eller jästid och smakar gudomligt! Jag hann göra dessa plus ta foto på mindre en 45 minuter! Vill du ha många är det bara att dubblera receptet!



TOFFEE FILLED CINNAMON COOKIE DOUGH BALLS

1,8 dl vetemjöl
1 tsk kanel
1/2 tsk muskotnöt malen
55 g smör, rumsvarmt
1 nypa salt
0,9 dl ljus farin/muscovadosocker
0,3 dl (2 msk) strösocker
Några droppar citonsaft (Valfritt)
1 1/2 msk vispgrädde
1 tsk vaniljpulver
10 Dumle orginal (en i varje boll)

Garnering
0,5 dl strösocker
1/2 tsk kanel

Gör så här:
Blanda mjöl, kanel, muskotnöt och salt i en skål. Ställ åt sidan. Vispa smör, farin eller ljus muscovadosocker och grädde i en annan skål med elvisp ca 4 minuter. Tillsätt citronsaft och vaniljpulver, vispa igen. Lägg till sist i mjölblandningen och vispa tills smeten går ihop. Blanda strösocker och kanel i en skål. Ta en stor matsked deg och platta till den i handen, lägg en dumle där i och försiktigt forma den till en boll. Doppa den sedan i sockerblandningen och ställ den på en bricka med bakplåtspapper. 



Jag bara älskade denna smet! Den var nästan som playdoh lera! Runda och fina blev mina bollar! Som snöbollar nästan!


Måndagsfresta måste man få göra! Haha!


Vill ni vara uber seriösa och göra egna Dumle så finns det självklart ett recept här på bloggen! Tryck bara på länken nedan:



När Isak själv får välja mat så vill han oftast att vi ska göra hemmagjord pizza eller Pappa pizza som han säger! Då kontrar Thomas och säger att jag kan inte ta på mig all ära för det är ju proffsbagaren som har gjort degen! Haha! De är ju bara för goa! Denna smarriga pizza mumsade vi på igår, självklart blev våran del vegetarisk! 4 olika ostar blev det bla! Det bor nog en Italienare i mig! Så frågan är varför bor jag här och fryser i detta kalla land?! Haha!


Denna trevliga julbild med dessa fina Pepparkakspraliner förgyllde min morgon idag! Så fina @hemochharmoni ! Kul atr du bakar härifrån bloggen!


Denna syn möttes vi av i helgen när vi skulle ner och öppna till djuren...! Det blev inte precis mindre blött idag när stormen Gorm kom och hälsade på! Vi fick dock behålla strömmen iallafall denna gång! Börjar inte dessa stormar att balla ur? T.o.m Öresundsbron var avstängd inatt! MAN BLIR LITE MÖRKRÄDD!


Även jag misslyckas i köket...så här såg dessa Toffee Filled Cinnamon Cookie Dough Balls ut första gången jag gjorde dem! Haha! Jag fick ändra på degreceptet för degen var först för blött och då såg de nästan blöta ut efter rullningen i kanelsockret och så hade jag fel karamel i som fyllning! Denna Karamel var Werther´s Orginal, mjuka kolor men den blev pinhård efteråt! Tänderna gick nästan sönder! Haha! Jag bjuder på den!


Mina stilliga pojkar Bosse och Basse fastnade på bild igår! Nu är de så stora så de har fått varsin bur! Tänk vad tiden går fort, i dag är de hela 11 veckor! Små blir stor!


Igår kväll upptäckte jag att musiken till mitt favorit program Jills Veranda har släpps på Sportify! Yeah! Jag kan ju säga att den gick på repeat hela kvällen lång! LOVE IT! GÅRDAGENS ÖGONBLICK!


Ha nu en underbar måndag! 4 veckor kvar till Jul och 1 månad kvar tills jag kan fröså, ikväll ska vi beställa fröer! Haha!

/Helena








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar