torsdag 3 december 2015

HEMMAGJORDA TWIX


ÅRSTIDSBODEN 2,0!!
Hallo där alla fina! Vad tycker du om min uppdatering av bloggens utseende?! Jag kände att det var dax och att detta utseende matchar mig bättre! SÅ NÖJD! Jag tycker att bilderna poppar ut mer också med det svarta som bakgrund!

Jag kan bli så trött på mig själv ibland, ja faktiskt! Jag hade sagt till min Thomas att ikväll blir det inget bak (igår då) för jag har annat planerat men de sakerna gick så fort att göra att helt plötsligt hade jag en massa tid över! Haha! Jag har länge grubblat på detta godis och igår kände jag att det var dags att testa! Det blev Hemmagjorda Twix! Lite pilligt blev det med chokladdoppningen pga storleken men så goda de blev! Ako kolorna blev inte ens hårda som jag var rädd för innan att de skulle bli! Endast 4 ingredienser också, gött!

Nu vet ni ju att jag är perfektionist och jag blev inte riktigt nöjd med kortet pga saltapinnarna som inte fick fokus på kameran! Jag valde därför att skita i det först men ändrade mig innan läggdags! Jag offrade en timmas sömn för kortet och att lägga upp det på mitt insta.konto: @arstidsboden_ men det var det värt!


MIN VARIANT AV TWIX, 6 st

30 AKO kolor, mjuka
12 Salta pinnar
1-2 dl Nutella

Garnering
150 g Mörk choklad, hackad

Gör så här:
Lägg bakplåtspapper på en tallrik och fördela ut 6 stycken högar med AKO kolor, 5 st i varje. Värm kolorna i mikron stöttvis. De ska bli mjuka men de ska inte smälta! Jag tog 4*15 sekunder. Fördela två Salta pinnar försiktigt på varje med lite mellan rum emellan så att Nutellan får plats! Spritsa Nutella mellan. Se bild!


Ställ tallriken i frysen i 10-15 minuter, detta för att chokladen ska stelna fortare när du doppar dem! Hacka chokladen och värm den i mikron i intervaller i en djup tallrik som är lika lång som salta pinnarna! 3*25 sekunder och rör om lite då och då, fortsätt tills chokladen har smält men lämna den aldrig! Lägg en "twix" i taget i den smälta chokladen, täck den med choklad, låt den gärna mellanlanda på ett galler. Lägg dem på en bricka med bakplåtspapper och låt dem stelan i kylen. Spritsa sedan dem med den överblivna chokladen! Tada! Nu har du hemmagjorda Twix! 

-

Jag har några olika varianter på Twix här på bloggen bla dessa Twix Cookies! De är en av mina favorit Cookies! Har du missat att göra dem så finns de på länken nedan:




Min fina, underbara vän Jejja bakade igår dessa fina Toffe Filled Cinnamon Cookie Dough Balls härifrån bloggen! Hon gjorde några utan Dumle också så att alla skulle kunna äta dem! Ett bra tips där!


Även Amila Vezirovic testade sig på dessa och så fina de blev! SÅ STOLT MAN BLIR! KÄRLEK TILL ER!


Jag älskar hösten/vinterns härliga soppor! Jag blev så nöjd med helgens morotssoppa både med smaken och färgen! LYCKA!


Pssst...! Leker lite jultomte iår för en av mina instagramvänner....! Undra vart detta paket ska landa och vem har varit extra snäll iår?! Haha!
MITT ÖGONBLICK FÖR DAGEN!


Jag kollade väderleksrapporten imorse...tvivlar nästan på att vi får en vit Jul..! Ha en fin dag!
KRAM

/Helena







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar