torsdag 28 juli 2016

ÅRSTIDSBODEN I MITT HJÄRTA

27 JULI KLOCKAN 22.42
Hej där! Att jag sitter här ikväll och skriver ett inlägg känns nästan lite overkligt! Jag stängde denna dörr ordentligt för några månader sedan och lovade mig själv att aldrig öppna denna värld igen.....! Men man ska aldrig säga aldrig har jag lärt mig!

Så som jag håller på så kan man lätt tro att jag är lite knasig men som jag har nämnt tidigare så kan jag inte bestämma mig vad jag tycket är roligast OCH vad jag tycker jag ska lägga all min lediga tid på. För det krävs faktiskt! 

Jag är inte 19 år och bor i min första lägenhet och är singel och har endast bakning i mitt huvud! Nä, sanningen är att jag är 37 år fyllda, bor i mitt egenbyggda hus på landet, gift sedan 9 år men har varit tillsammans med mitt livs kärlek i 15 år! Jobbar sedan 16 år heltid på Santa Marias centrallager i Kungsbacka. Jag har ett barn som är snart 13 år, 26 lohmann höns, 3 katter, 7 vaktlar och 12 Belgiska kaniner plus en dvärg hermelin! På toppen av detta har jag och min man Thomas skapat en i mina ögon en gigantisk köksträdgård på vår 3800 kvadratmeters tomt! Så tiden räcker liksom inte till till så mycket mer.....JO! Höll på att glömma, jag springer milen nästan varje dag för att bli av med en massa överflödig energi och kunna äta vad jag vill! Va,? OCH baka på det...varför inte?! 

Jag är en kreativ person som gillar att skapa och utveckla i allt jag gör och känner att jag konstigt nog har saknat det i mitt bakande! Jag gillar att söka recept, omjustera dem och göra dem som jag vill och sedan dela dem med er! 

Jag började tänka på bakandet för några veckor sedan i all trädgårdsstress men tänkte att det var bara för ett kort ögonblick MEN efter den dagen börjar jag att tänka på det mer och mer och börjar faktiskt få blodad tand för det igen! Jag nämnde det lite lätt för min man Thomas och trots all uppoffring som han också får göra, så stöttar han mig till 100% för det är det man gör i ett förhållande! Han är bara bäst min karl och att han står ut med alla mina crazy äventyr! Puss på dig hjärtat! Plus att du får en massa gott att äta för nu har det varit dåligt med det! Haha!

 Jag öppnade bloggen redan för några dagar sedan men har inte känt mig redo att skriva förrän nu! Det blir inget recept i detta inlägg bara en avskrivning av var jag är just nu! Men jag bakade faktiskt nåt gott för bar några dagar sedan! Jag har ett överflöd av hallon i år så istället för att göra en hallonpaj blev det en Nobake Chocolate Raspberry cheesecake bar! Receptet kommer senare!


Här sitter jag i skrivande stund i min egenbyggda lounge! Detta kort är dock tagit på dagen! Detta var ett av årets projekt, att skapa en avkopplande oas! Min babe  är bara så duktig, jag får en idè, han bygger och jag målar! En perfekt kombo! LYCKA!


 Jag är en frönörd och nöjer mig aldrig med bara en sort, nä jag köper alla jag kommer över! Haha! Här har jag en handfull av de squash jag har i min trädgård! 


Ett annat projekt som vi har i år är att utöka bär landet! I veckan blev 2/3 delar klar med hallon, vinbär och krusbär! Håller alla fingrar och tår att de ger stor skörd nästa år! Märks det att jag gillar struktur?! 


Dagens ögonblicks kort blir självklart morgonens salladskorg till frukosten! Man glömmer lätt allt arbete när man till slut får sin belöning! LYCKA! Idag blev det även rekord på gurkan, 855 hg! Färsk mynta är också en självklarhet, varje dag till mitt morgonte! Idag blir det jordgubbsmynta smak! MUMS!


Ha nu en underbar torsdag alla fina och tack för att just du kikar i här i min lilla värld! OCH att ni tar mig lite som jag är!
KRAM!





2 kommentarer:

  1. Att ta bloggpauser tror jag enbart är nyttigt! Det är viktigt att blogga för sin egna skull, när man själv finner lust och inspiration. Gör man det till ett måste och ett krav blir det sällan bra!
    Bättre att ta en lång paus och återkomma när lusten faller på. Du gör ett grymt bra jobb, du är en stor inspiration!
    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma fina du! Håller med att man måste ibland göra något annat för att utvecklas. Måste erkänna att jag har tjuvkikat lite på vad du och alla andra håller på med och så mycket gott!!

      Radera