lördag 12 november 2016

CINNAMON BUN FUDGE

BONUS INLÄGG!

Hej där! Jag hade inte tänkt baka eller skriva ett inlägg idag men det blev så ändå! Dock blir det ett kort men med ett smarrigt recept som ni inte kan motstå! Gårdagskvällen blev precis som jag hade tänkt mig: lugn, mysig, god mat och film! Ladda batterierna lite och det räckte för idag kände jag mig faktiskt pigg när jag skulle iväg och jobba övertid! Hur var din fredagskväll?

Jag kom på en god blandning på fudge när jag jobbade som jag kände att jag bara ville hem och förverkliga och dela med mig! Det blev Cinnamon Bun Fudge! Jajamän! Lika gott som det låter! Jag tycker inte man behöver krångla till det med fudge, jag brukar köra bara med kondenserad mjölk och choklad som grund och det fungerar för mig! Både lätt att göra och gott! Älskar du kanelbullar kommer du att gilla dessa!



CINNAMON BUN FUDGE
1 burk kondenserad mjölk
500 g vit choklad
2 msk smör
2 msk kanel + 1 nypa i botten
1 msk kardemumma + 1 nypa i botten
2 msk strösocker + 1 nypa i botten

Garnering
1 handfull pärlsocker

Gör så här:
Smält smöret och blanda det med kryddorna. Klä en form 20*20 cm i bakplåtspapper, ända upp på kanterna. Strö lite kanel, kardemumma och strösocker på botten av plåten. Hacka den vita chokladen och värm den tillsammans med den kondenserade mjölken i mikron. I intervaller 3*25 sekunder och rör om lite då och då, fortsätt tills allt har smält och blanda det ordentligt men lämna det aldrig! Blanda i kryddsmöret och häll det i formen.



 Strö över pärlsockret och låt den sedan stelna i kylskåpet i minst 2-3 timmar, gärna över natten.


Min son frågade om jag bakade bullar när jag gjorde dessa så det tar jag som ett bra betyg! OCH smakar som en saftig kanelbulle! MUMS!


Om du har planerat att ha en stor bakdag imorgon så finns det andra "bull" recept här på bloggen! Vad sägs om Chokladbullar?! Recept i länken nedan:

http://arstidsboden.blogspot.se/2014/09/chokladbullar.html



Eller varför inte en Jättesolskens Bulle med Hallon? En av mina egna favoriter som räcker till många! Recept i länken nedan:

http://arstidsboden.blogspot.se/2014_09_23_archive.html



Jag måste erkänna att jag har glömt bort mina odlingar i pollytunneln nu när det har varit så kallt! Jag har inte tänkt nåt på dem faktiskt! Idag när jag kom hem slog det mig, pollytunneln! Jag tänkte att allt lär vara dött där inne eftersom det senast imorse var 6 minus men så fel man kan ha! Allt förutom rädisorna hade klarat sig! I mitten av november, helt otroligt! Pollytunneln är årets bästa köp till trädgården, odling från mars till november! Såklart det blir Dagens ögonblick!



Nu känner jag att jag har gjort det jag ville med denna dagen så nu checkar vi ut och lagar nåt gott med älsklingen i köket, sen väntas SÅ MYCKET BÄTTRE! 

Ha en fin kväll!

/Helena





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar