onsdag 2 november 2016

SUPERSIZE PEANUTBUTTER CUPS PIZZA COOKIE

MITT I VECKAN OCH HEJ PÅ DIG!

Onsdag redan...shit vad tiden springer i väg! Förr när man var yngre och gick i skolan tyckte man att tiden stod stilla nu hinner det knappt bli måndag förrän det är helg igen! Men det är inte fel det heller då får man ju äta en massa gott! Haha!

Jag och min man har tränat på gym nästan hela tiden de 15 år vi har varit tillsammans med undantag under trädgårdssäsong. Nu när vi började träna igen under sommaren efter att det hade lugnat ner sig med trädgårdsarbete så följde även vår 13 åriga son med! Det är så kul att göra nåt tillsammans och han känner sig delaktig! Men nu har han dock höstlov så igår var han inte så sugen så vi fick träna själva. Kvalité tid med min älskling! Jag behöver inte gå på restaurang, en timme på gymmet räcker! KÄRLEK!

Jag förberedde också ett annat bak igår kväll men blev inte nöjd med slutresultatet så jag får finjustera det lite! Vad det är får ni se längre fram....!

Jag älskar cookies, både att baka och äta! Därför blir jag extra glad när jag testade en ny variant coh det blev så himla bra! Denna gång blev det en enda stor kaka nämligen en Supersize Peanutbutter Cups Pizza Cookie! MUMS!

Grundtanken är att det ska vara som en pizza, du skivar upp en slize! Riktigt maffig blev den! Tänk på att kakan måste svalna helt på plåten innan du fyttar den och faller inte garneringen i din smak, ta andra godisar som du gillar!


SUPERSIZE PEANUTBUTTER CUPS PIZZA COOKIE 1,2 dl farinsocker, packat
o,6 dl strösocker
110 g smör, mjukt
1 tsk vaniljpulver
1 ägg
3 dl vetemjöl
0,5 tsk bikarbonat
 100 g choklad knappar

Garnering
100 g mörk choklad, hackad
1 dl jordnötssmör

Topping
1 dl peanutbutter cups
1 dl m&m godis

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Vispa farinsocker, strösocker och smör i en bunke med elvisp. Lägg i ägg och vaniljpulver. Vispa allt. Tillsätt mjöl och bikarbonat. Blanda till sist försiktigt ner chokladknapparna. Platta ut kakan till en rund form på en plåt med bakplåtspapper, ca tallrik storlek. Grädda mitt i ugnen i 14-16 minuter. Låt svalna helt innan du ställer den på ett galler, annars går den sönder.

Garnering - Hacka chokladen, och värm den tillsammans med jordnötssmöret i en skål  i mikron i intervaller försiktigt. 3*25 sekunder, rör om lite då och då men lämna den inte! Sprid ut chokladblandningen på kakan, som såsen på en pizza.

Topping - Hacka peanutbutter cupsen , m&m godiset grovt och fördela det sedan på chokladtäcket. Färdig!

ÄT OCH NJUT!




Lite lustigt vilket avlångt land vi bor i egentligen. Igår snöade det på vissa ställen och jag skördade denna korg i går med grönsaker till middagen och sallad på friland imorse till kaninerna!





En annan rolig Cookies variant är denna Chocolate Brownie Marshmallow Cookie Dough Sandwish!
Recept och tips i länken nedan:








I helgen så fick jag äntligen trycka ner vitlöken i marken! Det får faktiskt bli Dagens ögonblick för jag blir alldeles i kroppen av att veta att de ligger där och gror. Man måste vänta till det blir lite kallare i marken och i år blev så varm höst så jag har väntat in i det sista. Sätter man dem för tidigt kan de börja gro och då dör de av sedan när frosten kommer!





Tur att jag fotar mycket i min trädgård på sommaren så jag får nåt somrig att titta på när det är som kallast och mörkast!





Det var allt för idag, hoppas jag kan inspirera! Det är väl ingen som har missat att årets SÅ MYCKET BÄTTRE är i gång?! Jag tycker det är så bra, min absoluta favorit artist Jill Johnsson är med och hon är så bra!

/Helena