lördag 5 november 2016

WHITE PEANUTBUTTER CUPS FUDGE


Godmorgon på dig och hej lördag!

Åhhh vilken julfeeling man fick igår när även vi fick snö på backen! Härligt! Kan det inte bli ett år med mycket snö för det är ju bara så tråkigt när det regnar hela vintern?! När man bor på landet blir det helt svart därute men med lite snö ser man saker och ting!

Hade du en mysig fredagskväll? Själv så blev det kärlekstid med min babe först på gymmet - så man kan äta gott sedan på kvällen! Efter det så gick jag in i fredags dvala. Myspys byxorna på, tände en brasa, gav kaninerna extra gott, på med musiken, smuttade på ett vinglas, bakade förstås nåt gott till kvällen, knäppte lite kort och sen blev det matlagning med min babe plus bad i poolen. Så här brukar faktiskt mina fredagar se ut och jag bara älskar det! För mig är det viktigt med kvalite med mannen trots att vi faktiskt har jobbat ihop i snart 14,5 år!! Jag får inte nog av honom så är det! Haha!

Idag är det mycket på agendan dock inte övertid på jobbet! Som vanligt har jag en lista i huvudet på vad jag behöver göra men vi får se vad jag hinner med i verkligheten! Men på kvällen är vi bortbjudna till fina svärmors årliga Alla helgona middag och det ser jag fram emot! LÄNGTAR!

Jag blir så glad när ni taggar #årstidsboden_ och @arstidsboden_ så jag kan se era fina bakverk och ni får chansen att synas här på bloggen/instagram MEN igår så missade jag ett av era fina bakverk för du som la upp det var privat och då får jag bara en snabb notis! Så tråkigt! Skicka gärna ett DM till mig! 

Gårdagens godis är nästan löjligt enkel att göra och med endast 3 ingredienser! Ja faktiskt! Tar inte lång tid att göra heller! Det finns inga ursäkter att inte göra hemmagjort! Haha! Det blev White Peanutbutter Cups Fudge! MUMS! Jag bara älskar dessa quick fix recepten! Ibland har man inte all tid att stå och slava i köket i flera timmar!

"Varför inte göra den till kvällens lördagsgodis?"




WHITE PEANUTBUTTER CUPS FUDGE
1,8 dl slät jordnötssmör
400 g vit choklad
2,4 dl Reeses Peanutbutter cups mini

Gör så här:
Klä en form, 20*20 cm i bakplåtspapper, ända upp på kanterna. Dela peanutbutter cupsen på mitten, lägg dem på en tallrik och ställ dem åt sidan. Hacka den vita chokladen grovt och värm den tillsammans med jordnötssmöret i en skål i mikron i intervaller. 3*25 sekunder och rör om lite då och då, fortsätt tills all choklad har smält men lämna den aldrig! 

Häll den vita chokladen i formen och tryck ner de halverade peanutbutter cupsen slarvigt. Låt stelna i kylen i minst 4 timmar, gärna över natten. Ta på plastfolie efter en stund så slipper du få en hinna på ytan! Förvaras bäst i en burk med lock i kylskåpet.




En riktig god smak blev det på dessa fudgen! De är inte för mäktiga och de smälter underbart i munnen!


Jag köpte mina mini Peanutbutter Cups den här gången. Men vill du göra egna som både är billigare och du får fler så finns länken här på mina nederst i inlägget!



Dagens ögonblickskort får bli från min trädgård! Spenaten och pakchoi i min pollytunnel! Jag har varit självförsörjande på grönt sedan i slutet på mars i år och de håller fortfarande i sig! Helt otroligt!


Mina kaniner har det bra, de har fått härodlat sallad hela säsongen! Detta salladshuvud skördade jag precis nu i morse! Sjukt, trots frost!


Bortbjuden på middag hos svärmor ikväll så då passar man på att göra lite shopping ärenden på vägen, tidseffektiv som man är! Bla ska vi till JULA och handla tapetserarbord, imorgon börjar vi tapetsera i vardagsrummet! LÄNGTAR!!

Ha en fin dag alla!

/Helena